A csoda elérhető
Magyarországon számos vallási ideológia elérhető. A római katolikus, a református, az evangélikus, a görög katolikus stb. irányzatok együttes szent szándéka a hívő lélek terelgetése, a magasztos abszolútum igéjének mindenkor történő terjesztése. A cél: mihamarabb leljen az ember sokat keresett lelki békéjére.
A hinni akarás ösztönszerű mechanizmusa az idők múltán megkopottá vált. A jelenség hátterébe betudható az ember életében jócskán felszaporodott csalódás, a nélkülözés, avagy minden olyan jellegű életesemény, amely az ember lelkét sanyargatja. Egyszerűen eljött a pillanat, amikor ki kell jelentenünk, hogy az emberiség egy megrögzötten fogyasztói szemléletű társadalom masszájába ragadva, a materialista világnézet áldozatává vált.
Fura divatok jellemzik ezt a szindrómát, amelyek szinte lökéshullám szerűen ingatják meg az emberi hétköznapokat. Atomizálják a család fogalmát (csonka családok, válások), a szándékosan demoralizáló jellegű hírek a média csatornáin keresztül a családi idill megbomlasztására is képesek, mindeközben exponenciálisan fejlődő tudományunk hatására olyan technológiai áttörések szemtanúi lehetünk, amelyeknek nem is vesszük hasznát!
Okostelefonok hada várja a vásárlót, aki a trendiség vezérelte elszántsággal megveszi a készüléket, aminek később talán négy főbb funkcióját használja ki az ember, a mobilkészülék több mint 75 százalékban kihasználatlan marad. A méregdrágán vásárolt készülék amellett, hogy a hétköznapjaink elengedhetetlen részévé vált, olyan hullámok és rezonanciák gerjesztésére is alkalmas, amellyel az agy toleranciaszintje kezelhető, így az emberi agyban lefutó folyamatok kibillenve komfortzónájukból, szemmel lekövethető hangulati, személyiségi, gondolkodásmódot érintő változásokat, de főként ezekben jellegzetes zavarokat idéznek elő. Ez talán kortársaimon tapasztalható leginkább, hisz rájuk jellemző az okostelefonok iránti rajongás.
Az elmúlt pár esztendőben középiskolai tanulmányaikat frissen végzett hallgatók többségénél tapasztalható volt számos azonos „belső” változás. Ezek a fiatalok egy-kettőre céltalanná, életunttá, később idejekorán depresszióssá és identitásukat veszítetté váltak. Külső jelei megfigyelhetők: közösségben, vacsora közben, szabadidős tevékenységet folytatva és a munkahelyen is a mobilkészülék kijelzőjén kopácsolnak ujjaikkal – modern drogra szoktatták rá az emberiséget.
Hogy a folyamat szándékos jellegű-e, illetve hogy tervszerűen bekövetkezőnek és a maga teljességében végbefutni látszónak tűnik-e, döntse el az olvasó. A szüntelen jelen lévő érzelmi, lelki alapú krízisek, a civilizációs defektusok és az ember életének koordinálása nem a jó Isten kezében van. Az ember tartja kezében sorsát, csupán ez kevésbé tudatos, főként ösztönszerű cselekedetek homályába veszett. Abba szükséges belegondolni, hogy az ember életében felmerülő kaotikus folyamatok ugyan súrolják az emberi tűrőképességet, azonban ezek a krízisek – kivétel nélkül – az ember által leküzdhető eseményekhez kötődnek. Egyszerűen megfogalmazva annyit tesz, hogy bármilyen életszerű eseménnyel is találja szemben magát az ember, a kezében van a megoldás „kulcsa”.
Ha nem is tartjuk kézben, de bennünk is jelen van. Amolyan ambíció avagy ösztön formájában, a problematikus életesemény késztetésszerű megoldásakor saját magunk ébresztjük fel ezt az erőt. Ez az a magasztos erő, amit azonosíthatunk Isten képében, nevezhetjük Buddhának, Allahnak – a lényegen mit sem változtat.
A folyamat pikantériája, hogy főként az embert megérintő negatív krízisek nyomán tapasztalható leginkább. Ennek magyarázata, hogy az aurában a születéstől számítva kialakult érzelmekre, gondolatokra, belső energiákra vonatkozó pozicionálási rendszert és szabályszerűséget az emberből vulkánszerűen felszínre törő belső késztetések újrapozícionálják. A hosszan tartó lelki nyomás hatására az emberben megszületik egy belső „hang” vagy erő, amely feszültté és ideig-óráig ellenállóbbá teszi az embert – ezt nevezhetjük az egészséges dacnak. Majd a felszaporodott finomenergetikai koncentráció tevékenykedni kezd, aminek hatására a belső szervek funkcionális aspektusa deformálódik. Általánosságban tipizálható a légúti problémák zöme, az emésztési zavarok jelensége, a derék tájékon sűrűn jelentkező fájdalmak, továbbá a nőgyógyászati területek folyamatainak megzavarodása.
Amikor a belső feszültségnek már nincs több helye gyülemleni a testben, az energia kiáramlást mutat, aminek következtében a megszokottnál nagyobb és elevenebb koncentrációjú energiamennyiség vetül azon helyzetekre, tárgyakra, személyekre, akikkel az alany akkortájt kapcsolatban áll. Az energia célzottan – belső önfegyelmezéssel – rávezethető bizonyos problémákra, pontosabban azok megoldásában érezhető segítséget nyújthat, mihelyt az illető megtanulja kezelni a belső energiafolyamatait. Mindaddig, míg nem uralkodik az ember a belső késztetésein, ez a folyamat a maga eleven ösztönszerűségében fut végbe, aminek folyamatiságát az alany csupán az egészségügyi tünetek jelentkezésekor észlelheti. Így eshet meg az, hogy az ember voltaképp nem is talál észszerű magyarázatot a lelki mélypontot (krízist) követő, ambíciókkal és tervekkel teli önmagára.
Mint ahogyan a példa is mutatja, olyan jelenségről beszélünk, amely minden ember életében – napjainkban egyre sűrűbben – felüti a fejét. Sajnos a legtöbb esetben az ember akkor fordul az ezoterikus és vallásos irányzatok felé, amikorra a helyzet már kilátástalannak bizonyul. Hisz sokan az intézményes egyházat tekintik úgy, mint az egyetlen csatornát, amely az embereket a csodával határos közbeavatkozáshoz közelebb segítheti.
A csoda és az erő, továbbá a döntés lehetősége minden ember számára közvetlen formában elérhető. Amennyiben belegondolunk abba, hogy még számos felfedezetlen titkot rejt és őriz testünk, az sem túl idegen gondolat többé, hogy minden emberben lakozik egyféle „isteni” eredetű erő, csupán meg kell érteni a „nyelvezetét”! A fohász és az imádság rendkívül pozitív dolog, hiszen az által az ember lelkülete részben oldottabbá válik – egyféle oltalmat, védettséget érzékelhetünk általuk. Ugyanakkor ezek képtelenek felnevelni az emberekben azt a kreatív, „isteni” ént, amellyel az élet színterén nap mint nap szükséges bizonyítani mindnyájunknak.